Nu?

Varför vaknade jag nu för? Eller klockan ett vaknade jag, somnade lite innan 12 på natten igår tror jag. Nu sitter jag i vardagsrummet, köparna till huset är utanför o snackar med Krister o mamma. Det börjar fan bli dags snart, Nina goes Vallentunakicker, eller Ormsta-bo. Ska bli så skönt :D hänga på MG hela dagarna ska jag, haha nej.

Satt o tänkte lite på miljöproblemen i världen, japp de gjorde jag! Och kom fram till att alla som kämpar för miljön kan sluta nu. Japp de kom jag fram till!
Ibland undrar man varför alla inte bara GÖR nånting! Typ skrotar sin gamla bil och köper en elbil, eller åker kommunalt eller cyklar. Men det är precis som med rökare, man gör inte någonting förrän bomben redan har landat. Jaja det finns dedär guldmänniskorna som slutar röka helt plötsligt, o så finns de ju de som köper elbilar o cyklar och så. Men de e säkert inte mer än 5% av alla. Vi andra väntar på att få lungcancer eller på att Stockholm ska ligga tre meter under vattnet innan vi tar tjuren i hornen.

Ciao!


(bild jag tagit, tycker den passade in i ämnet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0